Üle pika aja üks VR6 mootor, mis on minu isiklik lemmik. Pole kindel, kas põhjuseks tema hääl või see, et esimene mootor, mida ehitama hakkasin oli VR6.Tavaliselt jõuavad meieni juba maha võetud mootorid, aga seekord tuli auto komplektsena. Alguses tundus, et see annab eelise, kuna saime kuulata, kuidas mootor töötab – ei mingeid lisahelisid, ka klient ei kurtnud. Selge, teeme kergemat sorti hoolduse. Hilisemalt töö käigus selgus, et kõik nii hästi siiski ei olnud.Kolbide peal põlenud õli tahm; kolbide seelikud ei olnud enam tehase mõõdus; silindri seintel hoon kulunud ja kerge ovaalsus tekkinud; klappide juhtpuksidel kulumisest suurem lõtk, kui tehas soovitab; õli põlemise tagajärjel tekkinud augud klapi ja klapipesade tööpindadesse; kepsusaaltel vask kergelt paistis – mootor üle keskmise kulunud.Kliendi soovist lähtuvalt, juurde saada hobujõude, vahetasime ära kolvid ja puurisime silindrid ning lisaks paigaldasime MILLTEK väljalaskekollektori.Kasutasime järelturu tootjalt JE Pistons kolbe, mille abil tõsta surveastet. Tehase 10.5:1 surveastme asemel saavutasime uute kolbidega 11.6:1.Silindrid puuritud ja hoonitud 84mm pealt 84.5mm peale. Lihvitud karteri tihendi pind ja ploki tihendi pind. Eemaldatud õlikanali pimeda korgid, et kogu plokk läbi pesta, eemaldades õlikanali seintele jäänud kõrbenud õli ning paigaldatud uued korgid. Plokikaanes vahetasime kõik juhtpuksid. Lõikasime klappide ja klapipesade tööpinnad. Freesitud said plokikaane tihendipinnad. Tulevikus vahetame nukkvõllid, millel on pikem lahtiolekuaeg ja suurem klapitõus.
Värsked kommentaarid